Mikseren, Martin Lind, Frøslev ved Nykøbing Mors er fundet død i sit hjem. En nabo fandt ham, og man mener at han har ligget død i sit hjem i tre uger. Politiet oplyser at det ikk er tegn på at der er sket en forbrydelse.
Mikseren var født i Vejstrup/Kolding den 1. april 1938. Han har lavet lidt af hvert, men jeg fik aldrig at vide hvad. Det eneste jeg er kommet til, at han gik på landevejen i halvtredserne under navnet Mikseren, og navnet fik han fordi han var godt til at mikse nogle gode blandinger af kogesprit, eller hvad de nu drak dengang.
Jeg kom i kontakt med ham omkring år 2000, hvor han boede i Kregme ved Fredriksværk. Han havde et hus der. En dag jeg var på Hillerød Kræmmermarked kom han en lørdag, da han vidste at jeg var der. Vi fik en dejlig sludder og han havde en lommelærke med snaps med til mig. Vi drak noget af den, og jeg havde den med til hjemturen.
Senere solgte han huset i Kregme og flyttede til Frøslev hvor han faldt godt til. Han købte sig en knallert og den kørte han rundt på, også lange ture, som til grænsen.
Jeg har ikke været i kontakt med ham i de seneste par år p.g.a avisens lukning.
Æret være Mikserens minde.
Kristian Jørgensen
Kristia